Leveringsinformasjon

For å handle på Bambusshop.no, kan du velge å registrere deg som kunde og bevare all informasjon om kjøp til senere, eller velge "hurtigkasse" uten å registrere deg.  Dette kan gjøres under "Min konto" eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder i Norge; betaling med kort, betaling mot postoppkrav og betaling mot faktura. Det er ikke mulig å betale med faktura eller postoppkrav utenfor Norge, gjelder også Svalbard og Jan Mayen. Bedrifter og kontokunder kan henvende seg til oss på e-post dersom dere ønsker spesifisert faktura. Mottatt ordre er bindene.

Når du handler fra Bambusshop.no kan du være trygg på at sikkerheten rundt betaling og personvern blir ivaretatt på best mulig måte.

Kontakt oss dersom du vil annullere din restnotering eller om du har spørsmål rundt leveringstider etc.

Mottatt ordre er bindene.

 

Priser

Alle våre priser er inkludert norsk merverdiavgift, hvis ikke annet er bemerket. Kostnader knyttet til kjøpet vil fremkomme i handlekurven før man utfører selve betalingen. Utenfor Norge, til Svalbard og Jan Mayen er det fraktkostnader (postens avgift) på alle forsendelser betalt med kredittkort. Det er ikke mulig å betale med faktura utenfor Norge, på Svalbard og Jan Mayen. Postoppkrav  forsendelser vil bli belastet med postens tilleggsavgift, fra kr. 103,- for små forsendelser i Norge. Det er ikke mulig å sende pakke til utlandet med postoppkrav. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller innenfor kampanjeperioden for et kampanjeprodukt.

Prisene kan endres uten videre varsel til kjøper. Det er kjøperens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende priser. Bambusshop.no kan imidlertid ikke endre prisen på en vare kjøper har fått bekreftet pris på, det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt og som står på ordrebekreftelsen som gjelder.

Bambusshop.no tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning, samt tekniske feil knyttet til selve kjøpet. Ved tekniske feil vil vi ta kontakt pr. e-post innen 1-3 virkedager.


Rabattkoder

Rabattkoder kan ikke kombineres med andre pågående tilbud hos Bambusshop. Rabattkoden må legges inn i handlekurven, og kan ikke legges til i etterkant. Man kan kun benytte en rabattkode pr handel.


Kredittkort

Bambusshop bruker PayPal som betalingspartner som er en av verdens største og sikreste betalingsmåter på nett. Husk at du ikke trenger en registrert PayPal-konto for å betale med kredittkort. PayPal støtter betaling med: Visa, MasterCard og American Express.

Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom partene ikke lykkes å finne en løsning innen 20 dager, kan tvisten meldes inn for for paypals løsningssenter.


Postoppkrav

Har du ikke mulighet til å betale med kort eller PayPal, kan du velge postoppkrav når du sjekker ut, og betale pakken ved utlevering på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

Ved postoppkrav legges postens oppkravsgebyr til forsendelsen, pluss eventuelle fraktkostnader (se priser). Det er ikke mulig å sende pakke til utlandet med postoppkrav. Postens oppkravsgebyr pr. januar 2018 i Norge for små pakker starter fra kr. 103,- og for store pakker fra kr. 278,-. Pakken sendes til leveransested/nærmeste postkontor, og posten sender en hentemelding som du tar med deg når du skal hente pakken din. Om pakken ikke hentes innen tidsfristen som er oppgitt på hentemeldingen din, forbeholder vi oss retten til å debitere deg med en avgift på kr. 386,- for uavhentet pakke. Det motsvarer de utgiftene vi betaler for å sende pakken og motta den i retur, samt arbeid med kreditering og innføring på lager igjen.


Restnotert vare

Dersom et produkt ikke er på lager ved bestilling, restnoteres produktet og blir ettersendt innen 4 - 10 uker. Ved delleveranse betaler du naturligvis kun ett fraktgebyr. Postoppkrav forsendelser vil bli belastet med postens tilleggsavgift, fra kr. 103,- for små forsendelser i Norge. Det er ikke mulig å sende pakke til utlandet med postoppkrav. Restnoterte varer har ofte lengre leverings tid. Vi kan derfor ikke bekrefte en presis dato for levering, dog pleier leveringen å skje innen 4 - 10 uker.

Kontakt oss dersom du vil annullere din restnotering eller om du har spørsmål rundt leveringstider etc.


Utsolgt vare

Bambusshop forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi eventuelt kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling. 


Bytte en vare

Om du vil bytte en vare registrerer du en ny bestilling på byttevaren på nettsiden vår og markerer bytte og korrekt returårsak. En fordel med at du registrerer din nye ordre selv er at du ikke trenger å vente like lenge på at vi mottar din retur og behandler den for å siden sende ut en byttevare.

 
Slik gjør du:
 1. Registrer returen din og klikk på [feil,oppgi detaljer] + [beskriv feil ved varer]
 2. Start et nytt kjøp
 3. Legg varene du vil bytte til i shoppingbagen.
 4. Velg ønsket betalingsmåte og klikk siden på bestill (bestillingen blir håndtert som en ny ordre og skal betales separat)
 5. Send siden inn returen din til oss innen 14 dager fra den dato du mottok din ordre.

Returkostnader må dekkes av kjøper. Vi følger standardvilkårene for all netthandel. Se Forbrukerombudet.no for detaljerte vilkår, her.


Frakt og Levering

For produktene vi har på lager er leveringstiden 2-5 virkedager. Normalt sendes varene samme dag som bestillingen mottas.

Varene sendes med Posten og vanlig B-Økonomi, fra vårt lager i Norge. Hvis pakken du bestiller blir veldig stor kan det hende du må hente den på ditt lokale postkontor. Utenfor Norge er fraktkostnader (postens avgift) på alle forsendelser betalt med kredittkort. For postoppkrav gjelder egne priser og betingelser, se postoppkrav. Det er ikke mulig å betale med faktura eller postoppkrav utenfor Norge.
Vi har ingen skjulte kostnader eller gebyrer. Vi leverer over hele landet, og du mottar bestillingen din rett hjem i postkassen. Uavhentede pakker blir fakturert med kr 386,-. Dette er for å dekke porto og returporto av pakkene, samt arbeid med kreditering og innføring på lager igjen.


Ingen uventede tollgebyrer

Vi sender alle varer fra vårt eget lager i Norge, så du slipper uventede tollgebyrer du kan risikere fra enkelte nettbutikker. Bestiller du fra en nettbutikk med lager i utlandet vil du kunne motta en ekstra regning på alle bestillinger over 380.- kroner. Når varene sendes fra Norge slipper du dette tollgebyret. I tillegg mottar du varene raskt når du handler hos Bambusshop.


Feil eller manglende leveranser

Dersom varene som er levert i fra oss har feil eller mangler, må du ta kontakt med oss på post@mosocraft.no eller bruke kontaktskjemaet så raskt som mulig, og senest innen 14 dager, etter at varen er motatt. Etter forholdene kan du ha rett på ny vare, utbedring, erstatning eller heving av kjøpet. Ingen varer kan returneres til oss før du har fått tildelt en referanse for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen.

Hvis vi ikke har den ønskede vare på lager, vil varebeløpet bli tilbakeført innenfor 10 dager. Varer kan kun ombyttes til varer med samme eller lavere pris. Ønsker du en vare til en høyere pris, skal det legges inn en ny ordre.

Ved retur på bestilling som er betalt med postoppkrav tilbakebetaler vi deg via banken din. Oppgi kontonummeret ditt på returlappen, eller oppgi kontonummeret ditt til vår kundeservice.

Returkostnader må dekkes av kjøper. Vi følger standardvilkårene for all netthandel. Se Forbrukerombudet.no for detaljerte vilkår, her.


Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:
  Moso Craft Da, Østre vei 73B, 1397 Nesøya - Norge
Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.